hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| پرداخت بیش از 300 میلیارد تومان خسارت بیمه به واحدهای سیل‌زده ضروری است

سیستان و بلوچستان| پرداخت بیش از 300 میلیارد تومان خسارت بیمه به واحدهای سیل‌زده ضروری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در زاهدان گفت: 344 میلیارد تومان به‌منظور جبران خسارت‌های سیلاب‌های اخیر به واحدهای مسکونی شهری و روستایی 30 استان باید پرداخت شود.

 به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد با اشاره به ارزیابی‌های انجام‌شده در زمینه خسارت واحدهای مسکونی شهری و روستایی اظهار داشت: ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۶ واحد احداثی شهری و ۵۶ هزار و ۴۶۹ واحد احداثی روستایی است. او افزود: همچنین ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد تعمیری شهری و روستایی و ۱۰۹ هزار و ۸۳۲ واحد خسارتی معیشتی در ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده ناشی از سیلاب ۲۱ استان کشور مشخص‌شده است. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان تعداد واحدهای احداثی شهری ۱۴۰ واحد است که برای بازسازی آن‌ها یک میلیارد و 680 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. او بیان کرد: برای تعمیر و بازسازی ۱۲۰ واحد تعمیری شهری و روستایی نیز ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. جمالی نژاد گفت: به ۶۲۰ خانوار آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان نیز تسهیلات معیشتی و لوازم‌خانگی به ارزش ۳.۱۰۰ میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت. او ادامه داد: علاوه بر کمک‌های بلاعوض فوق، هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: با هدف تسریع در فرآیند عقد قرارداد تسهیلات بانکی و زمان‌بندی مقرر، سه نشست هماهنگی با بانک‌ها برگزارشده که امیدواریم تمامی قراردادهای تسهیلات تا پایان خردادماه منعقد شود. او اظهار داشت: برنامه اجرایی تمامی دستگاه‌های عضو قرارگاه ازجمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو دریافت شده است. جمالی نژاد گفت: این برنامه‌ها به‌منظور تسریع در فرآیند بازسازی تنظیم‌شده و در آن فهرست دقیق و موقعیت جغرافیایی مراکز آسیب‌دیده ثبت و در سامانه قرارگاه بازسازی و نوسازی به نام «سجاد» بارگذاری شده تا بتوان دقت پیشرفت امور بازسازی و نوسازی را رصد کرد. او افزود: در بخش کشاورزی مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی‌شده که دستورالعمل نحوه برآورد و ارزیابی خسارت در قالب پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی انجام و به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت می‌شود. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: با هدف جبران خسارت واحدهای آسیب‌دیده از محل بیمه، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۲ فقره خسارت در ۳۰ استان گزارش‌شده که برآورد می‌شود ۳۴۴ میلیارد تومان خسارت باید پرداخت شود. او گفت: از این میزان خسارت ۶۰ هزار و ۱۱۲ فقره به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کارشناسی شده و در مراحل پرداخت است. جمالی نژاد افزود: برآورد خسارات وارده به حوزه زیرساخت‌های شهری و روستایی از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز احصاء شده که مراحل نهایی آن و ورود به سامانه سجاد و تنظیم مصوبه دولت را طی می‌کند.

گفتنی است مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پنجمین سفر استانی خود در ماه مبارک رمضان برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری و روستایی جنوب سیستان و بلوچستان به این استان‏ سفرکرده است. جمالی نژاد در این سفر در نشست کمیته بازسازی و نوسازی سیستان و بلوچستان شرکت و آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت و قرارگاه بازسازی و نوسازی منطقه سیل‌زده را تشریح کرد. بازدید از شهرهای خاش، ایرانشهر، قصرقند، نیکشهر، چابهار و کنارک و برخی از پروژه‌های ملی و استانی این منطقه و همچنین پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر برنامه‌های سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان است.

شرکت در گردهمایی شهرداران، اعضای شوراها و دهیاران منتخب جنوب سیستان و بلوچستان و سخنرانی در این گردهمایی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر جمالی نژاد در سفر سه‌روزه به این استان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد